کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات
سرخط خبرها

مذاکرات صلح محور دیدار عبدالله با امام علی رحمان

  • کد خبر: ۵۳۵۰۲
  • ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
مذاکرات صلح محور دیدار عبدالله با امام علی رحمان
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان قبل از ظهر امروز (دوشنبه ۲ جدی/ دی ماه) با امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد.

 

رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های صلح در افغانستان به پیروزی برسد.

 

رحمان، افغانستان را از دوستان و متحدان نزدیک تاجیکستان خواند و تاکید کرد که این روابط ریشه در همسایگی، مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی دارد. وی صلح و ثبات در افغانستان را ثبات در تاجیکستان، منطقه و فراتر از منطقه خواند.

 

رئیس جمهور تاجیکستان افزود که افغانستان، تاجیکستان و منطقه از دهشت‌افکنی، افراط‌گرایی و بی‌ثباتی متضرر شده‌اند و صلح و ثبات در افغانستان زمینه گسترش و توسعه تجارت و ترانزیت میان دو کشور، منطقه و اتصال آسیای مرکزی به جنوب آسیا را فراهم می‌سازد.

 

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این دیدار تاکید کرد که جمهوری اسلامی افغانستان در مذاکرات صلح به دست یافتن به صلح پایدار، عادلانه، باعزت و با حفظ ارزش‌های جمهوریت متعهد می‌باشد.

 

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از افزایش خشونت و جنگ به عنوان یکی از نگرانی‌های حکومت و مردم افغانستان در این مرحله نام برد و بر ختم جنگ و قطع‌ خونریزی در جریان مذاکرات تاکید نمود.

 

عبدالله عبدالله روز گذشته در راس یک هیات دولتی به تاجیکستان رفت و با برخی دیگر از مقامات این کشور نیز دیدار کرد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->